1. Jaký webový prohlížeč potřebuji pro práci s VITAKARTOU? | ||
Seznam podporovaných prohlížečů pro aplikace VITAKARTY:
|
2. Jaký je rozdíl mezi VITAKARTOU a Portálem ZP (Portálem zdravotních pojišťoven)? | ||
VITAKARTA je vstupním bodem pro všechny klienty OZP, pro pojištěnce. Pojištěnci zde mají k dispozici celou řadu funkcí přehledně rozdělených do sekcí Zdravotní péče, Prémiové služby, Benefity, Moje dokumenty, Pojištěnec, Pojistné, Komunikace a Uživatelský účet. Portál ZP je společný portál zaměstnaneckých zdravotních pojišťoven určený zejména pro jednotný přístup lékařů, zdravotnických zařízení a zaměstnavatelů, kteří komunikují se všemi zdravotními pojišťovnami v ČR. K tomuto portálu se registrují jiným způsobem, a to buď s využitím certifikátu nebo též s využitím jména, hesla a SMS kódu (tento druhý způsob ale mohou získat pouze na základě osobní návštěvy některé z poboček zapojených zdravotních pojišťoven). POZOR! tyto údaje nejsou totožné s těmi, které přiděluje OZP pro přístup k VITAKARTĚ. Některé funkce VITAKARTY jsou lékařům a zaměstnavatelům, kteří jsou zároveň pojištěnci OZP, dostupné na Portále ZP s jejich přihlašovacími údaji (certifikát nebo jméno, heslo, SMS přidělené od některé ze zdravotních pojišťoven zapojené na Portále ZP), není potřeba zřizovat si další přihlášení pro VITAKARTU. |
3. Jakým způsobem mohu získat přístup do VITAKARTY? | ||
Přístup do VITAKARTY lze získat 2 způsoby, záleží jen na Vás, co je pro Vás nejpohodlnější:
|
4. Jak dlouho trvá vyřízení mé žádosti o zřízení přistupu k VITAKARTĚ? | ||
Rychlost vyřízení žádosti je závislá na způsobu jejího podání (máte v podstatě na výběr 2 možnosti viz předešlý dotaz). Pokud proběhne registrace bez potíží, získáte přístup do VITAKARTY okamžitě. Pokud na základě vyplněných údajů není možné okamžité zřízení, bude nám odbavení takto zaslaných žádostí trvat zpravidla týden, může ale trvat i déle - obvykle do 10ti pracovních dnů. Po té Vám bude doručeno heslo poštou. V případě zřizování přístupu na pobočce získáte potřebné přihlašovací údaje okamžitě a ihned můžete začít s VITAKARTOU pracovat. |
5. Kde naleznu své přihlašovací údaje? | ||
Pokud jste se do VITAKARTY již zaregistrovali, měli byste své přihlašovací údaje znát. Registrovat jste se mohli dvěma způsoby (viz výše):
Doporučujeme Vám, co nejdříve, nejlépe hned při prvním přihlášení změnit své heslo tak, abyste si je lépe mohli zapamatovat. Pokud si své heslo do VITAKARTY přeci jen nepamatujete, můžete využít funkci "Zapomněli jste heslo?" |
6. Co je to SMS kód a jak ho získám? | ||
SMS kód bývá zpravidla číselný, někdy to může být posloupnost písmen a číslic popř. i jiných znaků. Tento kód je Vám z VITAKARTY zasílán na Váš mobilní telefon, ten který jste pro tento účel uvedli při zřizování přístupu do VITAKARTY . Kód je Vám zasílán zdarma a jeho hlavním účelem je zvýšení zabezpečení při přihlašování do VITAKARTY, kde si chceme být jisti, že si citlivá data prohlíží nebo případně osobní údaje mění správná osoba. |
7. Co je to autentizace a proč potřebuji kromě hesla zadávat i SMS kód? | ||
Autentizace je ověření uživatele a dochází k ní při Vašem přihlašování do VITAKARTY. Přihlásit se můžete několika způsoby, a to přes:
|
8. Kdy probíhají plánované odstávky VITAKARTY? | ||
Pravidelná odstávka VITAKARTY probíhá každý čtvrtek od 18:00h do 20:00h, jedenkrát za měsíc je odstávka delší a trvá od 18:00h do 23:00h. V té době je na VITAKARTĚ vystaveno hlášení o právě probíhající odstávce. Pokud tedy v této době chcete k VITAKARTĚ (případně mVITAKARTĚ) přistoupit, nepůjde to. Standardně žádné jiné odstávky neprobíhají, v případě nutnosti však může ke krátkodobým odstávkám dojít i mimo tento den a čas, to se ale stává spíše výjimečně. V případě takové odstávky je zpravidla nejprve na vstupní stránce VITAKARTY zobrazeno upozornění, že k odstávce dojde a kdy. Pokud jste se pokoušeli přistoupit v době, kdy se Vám zobrazilo hlášení o probíhající odstávce, může se stát, že se Vám při opakování přístupu později (v řádu hodin ale i dnů) zobrazí hlášení o plánované odstávce - to může být způsobeno tím, že si Váš internetový prohlížeč uložil stránku s odstávkou do paměti kvůli rychlejšímu zobrazování stránky (záleží jak máte svůj internetový prohlížeč nastaven), v tom případě pomůže, když tuto paměť resp. historii prohlížení a stahování vymažete. Jako rychlou volbu lze při současném zobrazení dané stránky použít klávesovou zkratku Ctrl+F5 případně naleznete možnost vymazání historie (v závislosti na používaném internetovém prohlížeči) v menu prohlížeče. |
1. Na jakých mobilních telefonech mohu používat aplikaci mVITAKARTA? | ||
Aplikace mVITAKARTA je aktuálně dostupná pro mobilní zařízení s operačním systémem iOS verze iOS 12.0 nebo novější a watchOS 4.3 nebo novější. Kompatibilní se zařízením iPhone, iPad a iPod touch, Apple Watch. Dále pro podporovaná zařízení s operačním systémem Android verze 8.0 a vyšší. |
2. Jaké heslo se dává do mobilní aplikace mVITAKARTA? | ||
Lokální heslo do mobilní aplikace si při prvním spuštění můžete zvolit sami dle vlastního uvážení. Nemusíte používat stejné jako pro přihlášení na webu, z bezpečnostních důvodů spíše doporučujeme, aby se tato hesla lišila. |
3. Ukradli mi (ztratil se) můj mobilní telefon, jak zamezím přístupu k datům v aplikaci? | ||
V případě ztráty nebo krádeže Vašeho telefonu doporučujeme přihlásit se do webové VITAKARTĚ a menu v části Uživatelský účet / Autorizace mobilních zařízení odebrat autorizaci pro takové zařízení. Vaše data jsou ale i tak v telefonu dobře chráněna proti zneužití třetí osobou. Data jsou ve Vašem telefonu uložena v šifrovaném úložišti, bez zadání správného hesla nejsou v telefonu v čitelné podobě. Dále je zde omezen počet pokusů pro zadání správného hesla na 3. Po třetím chybném zadání hesla dojde tedy k vymazání dat aplikace v šifrovaném úložišti telefonu. Pokud se tedy 3x spletete Vy sami, budete vyzváni k zadání nového hesla a bude nezbytné autorizaci aplikace provést znovu a sesynchronizovat data. Jak již bylo zmíněno, jedná se o bezpečnostní opatření k ochraně vašich citlivých údajů, které v aplikaci schraňujete, před zneužitím třetí osobou. |