VITAKARTA
PODMÍNKY OCHRANY SOUKROMÍ
platné od 26. 4. 2023
1. Preambule
Oborová zdravotní pojišťovna zaměstnanců bank, pojišťoven a stavebnictví poskytuje svým klientům možnost využívat služby aplikace VITAKARTA zejména v oblasti péče o zdraví a další služby, které jsou součástí aplikace. Za tímto účelem OZP vydává tyto Podmínky ochrany soukromí, které doplňují Obecné podmínky, Speciální podmínky a Zvláštní podmínky.
2. Základní pojmy
Podmínky ochrany soukromí - tyto Podmínky ochrany soukromí aplikace VITAKARTA a mVITAKARTA.
Obecné podmínky - soupis obecných podmínek aplikace VITAKARTA.
Zvláštní podmínky - zvláštní podmínky jednotlivých služeb, které navazují na Obecné podmínky.
Speciální podmínky – informace a podmínky zpracování osobních údajů klienta aplikace VITAKARTA.
Služby - služby, které OZP poskytuje na základě Obecných podmínek a Zvláštních podmínek.
OZP - Oborová zdravotní pojišťovna zaměstnanců bank, pojišťoven a stavebnictví, se sídlem Praha 4, Roškotova 1225/1, PSČ 140 21, IČ 47114321, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl A, vložka 7232. OZP je provozovatelem aplikace VITAKARTA a dalších služeb.
Klient - osoba, která je registrována k aplikaci VITAKARTA, případně osoba, která je takovou osobou zastupována na základě smlouvy, či na základě zákona nebo rozhodnutí příslušného orgánu.
Budoucí klient – osoba, která má zájem využívat všechny služby aplikace VITAKARTA a podala žádost o registraci do VITAKARTY, případně osoba, která je takovou osobou zastupována na základě smlouvy, či na základě zákona nebo rozhodnutí příslušného orgánu.
Pojištěnec - osoba, která je v souladu s právními předpisy pojištěncem OZP. Pojištěnec může jako Klient využívat všechny služby aplikace VITAKARTA dle pravidel stanovených Obecnými podmínkami a Zvláštními podmínkami.
PZS - poskytovatel zdravotních služeb.
Aplikace VITAKARTA (dále také „VITAKARTA“) - souhrnné označení služeb a nástrojů pro komunikaci mezi Klientem a OZP, mezi které patří zejména elektronický přístup prostřednictvím internetu či mobilních zařízení k informacím o vyúčtovaných zdravotních službách a dalším službám. Pomocí VITAKARTY plní OZP vůči Pojištěnci svou zákonnou povinnost zajistit na vyžádání Pojištěnce dálkový přístup k jeho osobnímu účtu (přehled výdajů za zdravotní služby hrazené z veřejného zdravotního pojištění poskytnuté tomuto Pojištěnci a přehled zaplacených regulačních poplatků a doplatků, které se započítávají do zákonného limitu).
Aplikace mVITAKARTA (dále také „mVITAKARTA“) – mobilní verze aplikace VITAKARTA pro Android a iOS, dostupná ke stažení v obchodech v Google Play a App Store.
Registrace - zpřístupnění služeb VITAKARTY na základě souhlasu Budoucího klienta s Obecnými podmínkami a Speciálními podmínkami. Souhlas lze vyjádřit při registraci do VITAKARTY.
3. Ochrana osobních údajů
- Ochranu veškerých osobních údajů Klienta zajišťuje OZP v souladu s příslušnými právními předpisy, a rovněž v souladu s dalšími obecně závaznými právními předpisy upravujícími veřejné zdravotní pojištění.
- Klient svým potvrzením o přijetí poučení, resp. souhlasem s Obecnými podmínkami, Speciálními podmínkami a Zvláštními podmínkami, které jsou v samostatném dokumentu Obecné podmínky, a jejichž součásti jsou i tyto podmínky ochrany osobních údajů, bere na vědomí zpracování osobních údajů uvedených v žádosti o Registraci, nebo údajů poskytnutých při užívání VITAKARTY a mVITAKARTY, a to výhradně pro účely poskytování služeb VITAKARTY, resp. k marketingovým účelům.
- Klient svým souhlasem s Obecnými podmínkami, Speciálními podmínkami a Zvláštními podmínkami, které jsou v samostatném dokumentu Obecné podmínky, a jejichž součásti jsou i tyto podmínky ochrany osobních údajů, vyjadřuje svůj souhlas s tím, že identifikační osobní údaje a informace o jeho zdravotním stavu, které sdělí zaměstnancům OZP, mohou být v nezbytném rozsahu předány dalším osobám za účelem zajištění návazných Služeb pro Klienta.
- Souhlas a akceptace poučení Klienta podle odst. 2. a 3. tohoto článku platí na dobu neurčitou. Klient může vznést kdykoli námitku proti zpracování, resp. svůj souhlas kdykoliv písemně odvolat. OZP pečlivě a po právu zváží vznesenou námitku a dohodne se s klientem na dalším postupu ohledně zpracování jeho osobních údajů.
- Souhlas Klienta se zasíláním obchodních sdělení na kontaktní údaje (zejména na mailovou adresu nebo mobilní telefon, stejně tak jako na adresu pro doručování písemností v listinné formě) lze písemně odvolat doručením takového sdělení OZP v souladu se Speciálními podmínkami.
- Klient svým souhlasem s Obecnými podmínkami, Speciálními podmínkami a Zvláštními podmínkami dále vyjadřuje svůj souhlas s tím, aby telefonní hovor se zástupci OZP mohl být nahráván, a to za účelem vnitřní kontroly Služeb, zvyšování jejich kvality a za účelem evidence průběhu komunikace mezi Klientem a zástupci OZP.
- OZP zpřístupňuje Klientovi také informace o zdravotních službách, které za něj z veřejného zdravotního pojištění uhradila a zpracovává údaje o Klientovi v rozsahu informací, které do VITAKARTY a mVITAKARTY dobrovolně zadá Klient.
- Všechny údaje jsou přístupné pouze Klientovi a osobám, které Klient sám určí.
- Všechny zadané informace podléhají maximálním bezpečnostním opatřením, stejně jako informace, které zpracovává OZP na základě obecně závazných právních předpisů upravujících veřejné zdravotní pojištění.
- U aplikace mVITAKARTA může Klient povolit / zakázat následující:
- Polohové služby umožní posílat údaje o poloze v případě použití SOS tlačítka. Podobně jsou polohové údaje používány ve chvíli, kdy chce klient v mapě zobrazit PZS v blízkosti místa, kde se nachází.
- Fotoaparát / Galerie (Fotky, Mediální obsah) / Soubory slouží jako zdroj obrázků účtenek, dokladů, lékařských zpráv apod., aby mohl klient žádat OZP o proplacení čerpání benefitů, poslat jako přílohu podání z VITAKARTY, případně si je v aplikaci ukládat v části Moje dokumenty.
- Telefon (uskutečňování a správa telefonních hovorů) poskytne možnost uskutečnit hovory jak v rámci SOS tlačítka, tak i z části Moji lékaři, Atlas doktorů nebo Prémiové služby na nabízená telefonní čísla bez nutnosti odcházet z aplikace.
- Biometrické údaje, jako rozpoznání obličeje, duhovky, otisk prstů usnadní přihlašování do aplikace a potvrzení některých akcí, které to vyžadují, místo nutnosti zadávat heslo.
- Notifikace/Upozornění posílá aplikace, aby poukázala na požadavky čekající k vyřízení, upozornila ho na důležité skutečnosti apod.
- Kontakty jsou využívány pro zaslání zpráv s doporučením aplikace přátelům, osobám, které klient sám vybere a zprávu jim odešle.
- Stahování informací z periferií např. prostřednictvím HealthKit u zařízení s iOS, aby nemusel tyto údaje vyplňovat ve VITAKARTĚ ručně.
- Zadané údaje jsou zpracovávány po dobu trvání souhlasu Klienta s Registrací do VITAKARTY a se zpracováním osobních údajů pro účely využití služeb VITAKARTY a dále po nezbytnou skartační dobu. Dokumentace korespondence, dotazy na fungování VITAKARTY apod. jsou likvidovány uplynutím 5 let od vyřízení podání.
4. Přechodná a závěrečná ustanovení
- Tyto Podmínky ochrany soukromí nabývají platnosti a účinnosti dne 26. 4. 2023 a navazují na dosavadní Obecné podmínky.
- Tyto Podmínky ochrany soukromí jsou k dispozici na webových stránkách OZP na adrese www.ozp.cz.
- Jakékoli změny Podmínek ochrany soukromí může OZP provádět nezávisle na Obecných podmínkách, Speciálních podmínkách a Zvláštních podmínkách. Pravidla účinnosti těchto změn se řídí Obecnými podmínkami.